Weboldal készítés, Google optimalizálás, SEO
/

E-mail:

Jelszó:

Mikes Kelemen Felnőtt és Ifjúsági Gimnázium Szakközépiskola

(Tatabánya) Csatlakozom

Az iskoláról

Cím: Béke utca 8.
Tel: 34/512-340
suli504@mikes-tbanya.sulinet.hu
A MIKES KELEMEN Felnőtt és Ifjúsági Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola 1964-ben kezdte önálló működését, mint Dolgozók Gimnáziuma. Azóta is a megyében egyedüli önálló felnőttképzési intézményként működik. Kezdetben, mint Dolgozók Gimnáziuma, majd 1974-ben belépő új képzési formával - a Szakmunkások Szakközépiskolája (3 éves) - egészítette ki tevékenységét. 1980-tól a felnőtt szakképzés feladatát is felvállalva a Dolgozók Közgazdasági Szakközépiskolája 4 éves és 2 éves formáit is működtette.

Az iskola 1991-ben profilbővítéssel felvállalta azoknak az ifjúsági korú, 8 általánost végzett tanulók képzését is, akik más középiskolába nem nyertek felvételt, illetve egyéb (családi, egészségügyi, szociális) okok miatt a nappali képzésből kimaradtak. Így a felnőttképzési tagozatok mellé az ifjúsági korú hallgatók képzése is oktatási feladataink közé tartozik.

MIKES KELEMEN nevét 1996-ban vette fel iskolánk. Az ő neve és élete fejezi ki legjobban a szellemi szabadság és függetlenség eszmeiségét, amelyre iskolánk minden időben és minden körülmények között törekszik. A toll és a mécses iskolánk emblémáján azt jelképezi, hogy iskolánk nyitva áll, és lehetőséget kínál mindazoknak, akik pályaválasztás előtt állnak, akik pályamódosításra kényszerülnek, és hátrányos helyzetükön változtatni szeretnének.

2005 szeptemberétől ellátandó feladatként vállalta fel iskolánk a sajátos nevelési igényű tanulók nappali rendszerű gimnáziumi, szakiskolai és szakközépiskolai nevelési feladatát. Ezzel a sajátos nevelési igényű tanulók - mint többségi intézményben megvalósuló - integrált nevelését, oktatását látjuk el, biztosítva a tanulók eredményes szocializációját, és elősegítjük iskolai pályafutásukat.

Az intézmény modulrendszerű oktatási szerkezetével az egyes iskolatípusok közötti átjárhatóságot biztosítja (szakiskola, gimnázium, szakképző évfolyamok). Így lehetőséget nyújt a fokozatos szintű képzésre, szakmaszerzésre, érettségire és a továbbtanulásra való felkészülésre. Ezen tanulók számára vezettük be a gépíró és gyorsíró, gépíró és szövegszerkesztő, számítógép-kezelő (-használó) szakképzést, valamint a dajka és varrómunkás szakmai képzést.

Az 1997/98-as tanévtől önkormányzati engedéllyel két V. évfolyamot is beindítottunk. Az érettségivel rendelkező fiatalok számára ez az V-VI. évfolyam a szakmai képzés mellett emelt óraszámban idegen nyelvi képzést is biztosít. A szakmai képzés eddig multimédia-fejlesztő és gazdasági informatikus I. OKJ szakképesítést nyújtott. Az iskolarendszerű képzésből kikerült a multimédia-fejlesztő szakma.

A 2009 szeptemberben indult az új OKJ szakképesítések közül az érettségizettek részére Gazdasági informatikus, Informatikai rendszergazda (Webmester) képzés. A megnövekedett igényeknek megfelelően szakiskolai képzésben Szabó/Csecsemő- és gyermekruha-készítő és az Irodai asszisztens képzések indultak. A következő tanévben tervezzük a Számítógép-szerelő, -karbantartó szakképzés indítását is.

Jelenleg a Nappali Tagozaton 432 tanuló tanul, ebből szakképzésben 273 tanuló vesz részt.

A tanulók 40-45 százaléka tartozik a hátrányos helyzetű, vagy veszélyeztetett diákok közé. Szomorúan tapasztaljuk, hogy az érintett fiataloknak a száma szinte tanévről tanévre növekszik. Ezzel a tendenciával párhuzamosan azt tapasztaljuk, hogy egyre nehezebb a kapcsolatteremtés és a kapcsolattartás a szülői házzal.

Gondoskodnunk kell a különböző képességű, illetve eltérő szociális háttérrel rendelkező, eltérő ütemben fejlődő tanulók egyéni fejlesztéséről.

Kiemelt feladat az önművelési igény felkeltése, az önművelés legfontosabb jártasságainak, készségeinek kialakítása, fejlesztése.

Az idegen nyelvi képzés bevezetése és a hatékonyság növelése miatt bevezetett óraszámnövelés azt a célt szolgálta, hogy a hallgatók hétköznapi helyzetekben a nyelvet tudják használni. Szerezzék meg a fejlesztéshez szükséges alapismereteket, legyen általános ismeretük az adott nyelvet beszélő országról. Testvériskolákkal intenzív a kapcsolattartás, a közös gondolkodás, az anyanyelv ápolása, összetartozás erősítése a cél.